Passbeskrivning Sbg

MULTIFIT
CrossFit-inspirerad träning. Multifit bygger från grunden genom naturliga och funktionella rörelser som springa, lyfta, kasta, hoppa, klättra, dra, knuffa och pressa, som främjar den totala hälsan. Det slutgiltiga målet med Multifit är att öka din arbetskapacitet över ett brett tidsintervall och olika områden som t.e.x. styrka, uthållighet och motorik. Kan vara både inne och ute så medtag skor för båda tillfällena.

NYBÖRJARE MULTIFIT
För att komma igång finns det inget bättre sätt än att ta sig till gymmet och få visat hur man med rätt teknik utför de mest basala övningarna inom funktionell träning och Multifit. Här är momenten lite enklare än ursprungspasset men tempot är precis lika högt, om man vill.

CIRKEL/3D
Cirkelträning med kroppsvikt och redskap (bl.a. kettlebells, skivstång och TRX). För hela kroppen med mål att bli starkare, uthålligare och få bättre livskvalité.
Här tränar vi även 3D, en nyhet i träningsvärlden. Kroppen jobbar i tre plan men oftast använder man endast två plan i träning. Tänk att du gör vanliga knäböj men här har du en fot framför den andra och inroterad dessutom ska du vrida överkroppen för att kasta en boll. Allt fler idrottare använder denna typ av träning. Här stärker du upp kroppen så den håller för alla vardagens rörelser. Passet STARK MAMMA använder flitigt denna filosofi.

SPINNING
Intensiv träning på sina egna villkor cyklar vi inomhus på moderna BodyBike smart+ där man kan utläsa det mesta av sin träning via BodyBike smart´s + egen app.

RODD H.I.I.T
Högintensiv intervallträning på roddmaskiner från bästa märket Concept. Effektiva pass tidsmässigt, träning för hela kroppen samtidigt som det är väldigt skonsamt.

KETTLEBELLS/CIRKEL
Ett pass för hela kroppen med bland annat det enkla och gamla redskapet kettlebell på flera stationer där man byter efter ett viss intervall. Styrka blandas med uthållighet.

STARK FÖR ALLA
När man vill bli stark på “riktigt” och lyfta stenar, gå med tunga väskor och välta däck är detta passet för dig. Dessutom gör man självklart vanliga knäböj, marklyft och en del anat smått och gott.

TYNGDLYFTNING
Här tränar vi olympiska lyft. Ryck och stöt eller snatch och clean n jerk som det heter på engelska. Komplex träning för hela kroppen och det är kanske här din tävlingssatsning börjar?

TEAM WOD
Här jobbar ni ihop två och två eller fler och tar er igenom roliga multifit-övningar tillsammans. Du kan komma till passet utan lagkamrat.

STARK SENIOR
Träning för att vara stark och klara vardagen längre. Anpassad för att få bättre koordination och balans och givetvis mer styrka.

NYBÖRJARE SENIOR
Seniorer som är helt nya vad gäller träning men som vill ta det första klivet till att orka mer och få starkare muskler och benstomme.

STARK MAMMA
Stark Mamma läggs upp i kurser om 8 st träningstillfällen. Träning för nyblivna mammor som vill återfå styrkan som fanns innan graviditeten och förhoppningsvis bli ännu starkare, uthålligare och få bättre livskvalité. De små liven ligger tryggt i mitten när mammorna tränar i ständigt varierande pass som varar i 45 minuter. Passen är upplagda så att du ska kunna känna dig trygg och stark som mamma och i alla de svåra rörelser som man faktiskt prövas i med ett barn eller två i famnen.

BODYBALANCE, Lesmills
Passet som kommer att förbättra sinne, kropp och själ. BodyBalance passar alla och genom passet vägleds du av licensierad instruktör och inspirerande musik. Här tränas din styrka, balans och smidighet i ett lugnt tempo där övningarna är hämtade från bland annat yoga, tai chi och pilates. Andningskontroll är en del av alla övningar som vi får arbeta med. Passet avslutas med en vägledd meditation och du kommer att lämna passet lugn, centrerad och upplyft.

BODYATTACK, Lesmills
är det sportinspirerade konditionspasset som utvecklar din styrka, kondition och uthållighet, genom att varva sprint, utfall och hoppövningar med styrkeövningar som tex armhävningar och benböj. Denna högintensiva intervallträningsklass kombinerar atletiska aeroba rörelser med stabiliseringsövningar som ger oss en hög förbränning. Dynamiska instruktörer och kraftfull musik motiverar alla mot sina träningsmål. · Förbränner massor av kalorier
· Förstärker och formar din kropp
· Förbättrar din koordination och snabbhet
· Ökar din hjärt- och lungkapacitet
· Utvecklar din corestyrka (Infon är hämtad från Les Mills)

BODYPUMP, Les Mills
är Lesmills världsberömda skivstångsklass. En klass som är framställd för att stärka, forma och utmana hela din kropp under 60 minuter. Med fokus på låga vikter och många repetitioner bränner du fett och formar långa och uthålliga muskler. Till din hjälp har du en skivstång, lösa vikter, peppande musik och en licensierad instruktör. BODYPUMP passar man som kvinna, ung som gammal. Precis som alla Lesmills klasser uppdateras musik och koreografi var tredje månad. Minimiålder 14 år.

BODYSTEP, Les Mills
är en modern och atletisk version av step-up. Varje låt har ett eget träningsfokus där man med enkla steg och rörelser rör sig på, över och runt brädan tillsammans med styrkeövningar. Bodystep passar dig som vill träna kondition, styrka och koordination.

CXWORX, Les Mills
är en träningsform där fokus ligger på att stärka bålmuskulaturen. En starkare bålmuskulatur gör dig bättre på allt du gör, från vardagen till dina favoritsporter. Du tränar funktionell styrka som stärker hela din kropp. CXWORX är ett 30 minuters utmanande träningspass som kan anpassas för din nivå. Under passet guidar utbildade instruktörer dig genom rätt teknik i övningarna, där du arbetar med gummiband och viktplattor men även kroppsvikt. Förutom bålmuskulaturen tränas även höft, rumpa och nedre delen av ryggen. Ett tufft pass som ger snabba resultat.

Grit STRENGTH, Les Mills
är ett högintensivt intervallpass på 30 min där du tränar på din egen maxnivå i intervaller. Mellan intervallerna återhämtar du dig för att kunna prestera på max när nästa intervall börjar. Ett pass som passar de flesta då du arbetar utefter din egen förmåga och träningsstatus. Grit Strength är uppbyggt för att maximera din muskelstyrka med hjälp av redskap som ger motstånd och muskeltryck. Genom intervallerna använder vi oss av skivstång, fria vikter och egen kroppsvikt för att aktivera alla stora muskelgrupper och säkra en efterförbränning på flera timmar.

RPM ™, Les Mills
är gruppcykelträning inomhus där du styr intensiteten. Det är roligt, låg skaderisk och du kan bränna många kalorier på ett pass. Med peppande musik och gruppen som en enhet, tar din instruktör dig med på en resa med bergsklättringar, sprinter och platt cykling. I en RPM-träning trampar du på för att nå din cardio-topp. Detta för att lyfta din personliga prestanda och öka din kondition. RPM är ett bra sätt att bygga upp din känsla av personlig prestation. Du åker med i gruppens energi men hittar ändå din rytm i musiken. Du styr dina egna motståndsnivåer och hastighet så att du kan bygga upp din konditionnivå över tid. Det är en resa, inte ett lopp!

UNG & STARK (7-9 år) och (10-13 år)
CrossFit-inspirerad träning anpassad för barn. Vi tränar med den egna kroppen som bas samt redskap som kettlebells och lättare vikter m.m. Målet är att barnen ska ha roligt men de kommer säkert öka sin kondition, balans, motorik, kroppskännedom samt styrka samtidigt som de har kul. Inga förkunskaper krävs vilket gör att alla kan delta!

MULTIFIT TEENS (13-17 år)
Med inspiration från Multifitpassen lär sig tonåringarna här grunderna i funktionell träning samtidigt som de ska ha roligt och utmanas.

PIPPIGYMPA (3-6 år)
Hinderbana, stationsgympa, stafetter och lekar. Här varieras träningsmomenten. Du som förälder är med under passet och kanske t.o.m. får svettas lite du också. Barn som har en förälder som är medlem på något av våra gym har förtur.   

Tider för våra gruppass kan ses här på vår bokningssida.

[/vc_column_text]

Kommentarer inaktiverade.